coderdojo24_1080x250_duo
coderdojo3_1080x250_duo
coderdojo6_1080x250_duo
coderdojo13_1080x250_duo
coderdojo32_1080x250_duo
nurnberg9d10b96_duo2
coderdojo7_1080x250_duo
coderdojo18_1080x250_duo
coderdojo28_1080x250_duo
coderdojo25_1080x250_duo
coderdojo8_1080x250_duo
coderdojo16_1080x250_duo
coderdojo17_1080x250_duo
coderdojo2_1080x250_duo
previous arrow
next arrow

Start programmeren

Kun je niet wachten tot de volgende CoderDojo? Je kunt alvast gaan starten met het volgende:

Op de website van de internationale CoderDojo Foundation en de Raspberry Pi Foundation vind je veel, heel veel opdrachten over heel veel verschillende programmeermiddelen.

Voor het eerst programmeren? Begin eens met Scratch. Als je een account maakt, kun je waar ook ter wereld aan je projecten werken.
Offline aan Scratch werken? Dat kan! En wel via de website van Scratch. Let op: je moet ook Adobe AIR downloaden.

De makers van Scratch hebben ook App Inventor gemaakt (deze opdrachten kun je bij de Dojo maken!), waarmee je zelf apps kunt bouwen voor Android apparaten.

Liever met micro:bit aan de gang? Neem dan eens een kijkje op de micro:bit website.

Andere leuke programmeerwebsites zijn er van Code.org en Codecademy.

Voor het werken met HTML/CSS hoef je niets te downloaden, een account bij Thimble of Trinket is wél erg handig.

Voor veel programmeertalen heb je een tekstprogramma nodig als je kladblok of Notepad++. Wij gebruiken graag Atom; deze software kun je zonder problemen downloaden van de website van Atom.

Software voor de programmeertaal Ruby vind je op de website van Ruby.

Heb je een mBot? Download dan bij mBlock de software.

Als je bij de dojo met Python wilt werken, kies dan voor Python 3 (niet de hogere nummers) op de Python website.

En hier nog wat extra links:

Voor enkele sites kan het nodig zijn dat je de taal van je browser op Nederlands instelt.